Így érhetjük el a Z-generációt marketingesként

z generáció

A Z generáció az első olyan generáció, amely számára teljesen idegen az internet nélküli élet. Digitális neveltetésüknek köszönhetően pedig olyan technológia-érzékeny fogyasztókká váltak, akik nem sajnálják az időt a termékek és a márkák felkutatására. Tekintettel arra, hogy ők ilyen igényes fogyasztók, a Z generációnak szóló marketinghez hitelesnek és megbízhatónak kell lennie – a fiatal vásárlók nem érik be kevesebbel. A Z generáció is elvárja, hogy társadalmi felelősségvállalásról tegyünk tanúbizonyságot azáltal, hogy befogadóak vagyunk és fontos ügyeket támogatunk. De könnyebb mondani, mint megtenni, hogy ezeket az értékeket úgy testesítsük meg, hogy közben ne tűnjünk hamisnak.

  1. Keresse és népszerűsítse a felhasználók által generált tartalmakat

A Z generáció szívesebben lát valódi vásárlókat a promóciós anyagokban: 82%-uk jobban bízik egy márkában, ha valódi vásárlókat használ a reklámokban, míg a válaszadóknak csak 26%-a bízik jobban egy vállalatban, ha fizetett szóvivőket szerepeltet. Ezért az olyan oldalaknak, mint a Vulkan Vegas törökedniük kell arra, hogy hitelesek legyenek hirdetéseikben. Tekintettel arra, hogy a Z generáció 70%-a szerint a termékvideók és -fotók különösen hasznosak a vásárlási döntések meghozatalakor, a Z generációnak szóló marketingnek olyan felhasználó által generált tartalom (UGC) stratégiát kell tartalmaznia, amely túlmutat az írott véleményeken. A közösségi médiának köszönhetően pedig könnyű arra ösztönözni az ügyfeleket, hogy osszák meg a termékkel kapcsolatos tapasztalataikat. ” 

  1. Lépjen partnerségre nano és mikro-influencerekkel.

Bár a Gen Z a valódi vásárlókat részesíti előnyben a reklámokban, ez nem jelenti azt, hogy le kellene mondanod az influencer marketingről. Az influencereknek még mindig van befolyásuk – különösen, ha kisebb influencerekről van szó. A nano (~1K-5K követő) és mikro influencerek (~5K-20K követő) általában többet interakcióznak a közönségükkel, ami elkötelezett követőkhöz vezet. Ez bizalmat és személyes kapcsolatot teremt, ami a nagyobb influencereknél gyakran hiányzik a követőikkel. Valójában a nano és mikro influencereknél a legmagasabb az elkötelezettségi arány – 5% és 1,7%. Mi több, a Hypeauditor tanulmánya szerint a kis követőkkel (1K-5K) rendelkező influencereknél a legalacsonyabb a csalás előfordulása, mindössze 18,8%. És az sem árt, hogy kevesebbet számolnak fel a márkáknak, mint híresebb társaik. Ami az influencerek és a Zoomers kapcsolatát illeti, jelentős hatalommal rendelkeznek. A Z generáció a korábbi generációkhoz képest nagyobb valószínűséggel vásárol egy influencer ajánlása alapján: A 18-24 éves korosztály 14%-a, a 13-17 éves korosztály 13%-a vásárolt már terméket influencer marketing hatására. És 4 Gen Z-ből 1 azt mondja, hogy a „hűséges és nagymértékben elkötelezett közönséggel” rendelkező mikro-influencerek kulcsfontosságúak az új trendek kialakításában.

  1. Állást kell foglalni a társadalmi kérdésekben

Már régen elmúltak azok az idők, amikor a márkák elkerülhették, hogy olyan égető társadalmi kérdésekkel foglalkozzanak, mint a rendszerszintű rasszizmus vagy az éghajlatváltozás. Az új generáció számára a nem állásfoglalás is állásfoglalás – és ez súlyosan árthat a hírnévnek. A Gen Z 31%-a számolt be arról, hogy nem vásárolt olyan márkától, amely olyan társadalmi ügynek a részese, amellyel nem ért egyet, és a Gen Z és a millenniumi generáció további 76%-a fontosnak tartja, hogy olyan márkáktól vásároljon, amelyek a sokszínűséget ünneplik. Az YPulse 2021-es felmérése szerint a Gen Z számára a legfontosabb témák a világjárvány, a Black Lives Matter mozgalom és a rasszizmus – és szeretnék, ha a márkák részt vennének ezeknek a kérdéseknek a kezelésében. De vékony a határ a társadalmi felelősségvállalás kimutatása és az üres „wokevertising” között. A fiatalok szakértők abban, hogy az utóbbit kiszagolják, és nem reagálnak jól arra, ha a márkák a társadalmi igazságosságot puszta önreklámozásra használják. 

  1. Mutasson integritást és hitelességet

Az Ernst & Young 2021-es, a Gen Z-ről szóló felmérése szerint a fiatalok értékelik a „bizalmat, az átláthatóságot és a hitelességet”, és elfordulnak mindentől vagy bárkitől, ami vagy aki nem tűnik hitelesnek. Egy másik ok, amiért az UGC olyan jól működik. „A „hitelesség” a Gen-Z kutatások szerint kritikus elem abban, ahogyan a termékeket és szolgáltatásokat értékelik. A Gen-Z fogyasztók azt akarják, hogy megbízhassanak a márkában, értsék, hogy mit képvisel, és biztosak legyenek abban, hogy nem egy csomag árut adnak el nekik” – mondja Matt Voda, az OptiMine vezérigazgatója a Gen Z generációnak szóló marketingről egy nemrég adott Forbes-interjúban. Gyakorlati értelemben ezeknek az értékeknek a megtestesítése azt jelenti, hogy az ügyfeleket nem csupán profitforrásként kezeli, és nem áldozza fel a hosszú távú bizalmat egy rövid távú trükkért.

  1. Készítsen rövid és frappáns videotartalmakat.

A Z generáció arról ismert, hogy kedvenc közösségi médiaalkalmazásaikban előszeretettel használják a videókat. Az eMarketer szerint a Z generáció körében a legnépszerűbb közösségi hálózatok a Snapchat, a TikTok és az Instagram – ezek mind olyan alkalmazások, amelyek nagymértékben (ha nem is kizárólag) a videós tartalmakra támaszkodnak. A Z generáció kedvenc közösségi hálózatainak másik közös jellemzője a rövid formátumú videók. A Snapchaten 60 másodperces videólimit van, és az Instagramon is vannak tekercsek. A TikTok csak nemrég bővítette a korlátot 60 másodpercről 3 percre, de a platform még mindig híres a falatnyi videókról. A Reels, a Snapchat és a TikTok rövid videóformátuma azt jelenti, hogy a felhasználói bázisuk hozzászokott a rövid figyelmet igénylő tartalmakhoz, amelyek nem csaponganak a hosszú bemutatkozásokkal. A videóknak emellett magával ragadónak kell lenniük, és zenével, speciális effektekkel vagy szórakoztató kihívásokkal kell rendelkezniük, amelyeket a felhasználók lemásolhatnak.

  1. Készítsen marketinget a feltörekvő platformokon.

A közösségi médián kívül a Z generáció olyan digitális kommunikációs platformokon gyűlik össze, mint a Discord és a Twitch, amelyek népszerűsége a világjárvány kitörésével robbant be. Mivel a Gen Z nem tudott személyesen találkozni a barátaival, olyan online terek felé fordult, ahol közös érdeklődési körökön keresztül kapcsolódhatnak másokhoz, és a vállalatok innovatív módszerekkel állnak elő, hogy elérjék fiatal közönségüket ezeken a platformokon.

Array